Maandag 27 Februari

27 februari 2017 - Rapahoe, Nieuw-Zeeland

Zo een nieuwe dag. Van nacht wel even wakker gelegen van de jeukende muggebulten, maar ja een mens kan niet alles hebben. We hebben afgesproken om ongeveer 10 uur te vertrekken naar de pannenkoek rotsen. Om 11.15 uur is het hoog water en dan schijnt het op z'n mooist te zijn. Ongeveer een halfuurtje rijden. Onderweg nog een aantal keren gestopt om de grillige kustlijn en de hoge golven te bewonderen. Het is druk bij de  pancakerocks. Wat een natuurgeweld. De zee slaat door de rotsen en er zijn ook geisers die omhoog spuiten. Dit is haast niet te bevatten, dit moet je meerdere keren zien om een goede indruk te krijgen. Bij het parkeerterrein op het gras onze boterhammen gegeten. De vogels, meeuwen en weka komen de restjes opmaken. Nog een klein stukje door gereden naar een rivier, waar de kinderen hopen te zwemmen. Het zwemmen valt  wat tegen maar wat een mooi pad. We zijn hier in een natuurlijk regenbos, rotspartijen blauw snelstromend water dichte begroeiing van bomen, palmen, varens en allerlei klein spul. Alles ziet hier heel groen, dat kan ook wel als er jaarlijks gemiddeld 4300 mm gemiddeld valt.(In Nederland gemiddeld 850 mm) Wat treffen we het met het weer het is heerlijk. Nu 21 graden. Om kwart voor vier zijn we weer bij ons Pippi Langkoushuis. Iedereen kan een beetje z'n gang gaan. Een relaxte avond hopen we want morgen gaan we op weg naar Christchursh.

1. KEES EN SJANIE:
    27 februari 2017
    wat een geweldige mooie foto,s hebben jullie gemaakt wij genieten er elke dag weer van en zo te zien jullie ook.Het gaat nu aftellen voor jullie nog een paar daagjes.Groeten van kees en sjanie.
  2. Atie:
    27 februari 2017
    Wat genieten jullie daar met elkaar. Wij genieten op verre afstand een klein beetje mee als we de verhalen lezen en de foto's bekijken.
    Het wordt al weer af tellen voor jullie maar ik denk dat jullie wel moe maar voldaan en met veel verhalen aan jullie terug reis kunnen beginnen. Geniet nog van de laatste dagen.
  3. Anja:
    28 februari 2017
    Ziet er goed uit Jenneke! Geniet ervan! Fijne tijd nog aan het ander eind van de wereld :) gr Anja
  4. Ferdinand Wopereis:
    28 februari 2017
    Heerlijk zo samen op vakantie!
    En wat een prachtige foto's.
    Geniet nog van de laatste dagen samen- en het heerlijke weer.
    (hier is het vaak bar en boos, nu wel even droog...)

Hartelijke groeten en liefs aan jullie allemaal,
    Alies