Dinsdag 21 Februari

22 februari 2017 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag een vrouwendagje. Op weg naar Takkata, over de berg met 365 bochten. Maar wat een uitzicht als je boven bent. Toch besloten om door te rijden naar de top ongeveer 160 km. Het voelt alsof je echt aan het einde van de wereld bent. Daar eerst onze boterhammetjes op. Over de heuvels een bosje en dan door het warme strand. En ja er waren echt jonge zeehondjes die heerlijk aan het spartelen en spelen waren in een poeltje, zo dichtbij dat je ze aan kon raken. Het strand is breed met in zee een prachtig uitzicht op rotspartijen. Het water heeft er tunnels in gemaakt en ook op het strand doet het water zijn werk en ontstaan grotten. Op naar farwell spit, een gember biertje gedronken met een nacho beans schotel. Een geweldig uitzicht naar het aller laatste stukje strand. Terug naar Takaka waar we de schoonwaterbronnen bezochten. Het helderste water van de wereld borreld omhoog, lekker koel, je mocht er niet in maar toch even pootje gebaad heerlijk na dat warme zand. Toen naar het Abel Tasman monument met een prachtig uitzicht over de baai. Een Nederlander die in 16 nogwat NZ ontdekte , zijn bemanning werd afgemaakt door de Maori dus hij vertrok. Een Engelsman James Cook lukte het wel om " goed" NZ in te komen. Voor het donker de berg met de 365 bochten over en als afsluiting in Motueka gegeten. Wat een dag!!!!!!!

1. Jitske:
    22 februari 2017
    Hoi kiwis, mooi om te lezen hoe jullie genieten. Wij doen t een beetje mee. En wat een bijzonder prachtig land.
    1 biertje?...ik zag Wout met een hele krat schouwen. Of hij gaat zn heimwee weg drinken of hij geeft een feestje:) groetjes van Arjan, Jitske, Lieke en Onno aan jullie allemaal daar!
  2. Bertha van Wijgerden:
    22 februari 2017
    Hallo allemaal wat fijn dat jullie zo genieten en lekker eten zo te zien.Prachtige foto's leuk dat wij zo ook genieten van de mooie natuur daar groetjes van Dries en Bertha
  3. Elsbeth:
    22 februari 2017
    WoW erg mooi!!! Leuk om elke dag een stukje te lezen!! Hele belevenissen!!!

Veel plezier nog!!
  4. KEES EN SJANIE:
    22 februari 2017
    Hallo wat leuk dat jullie ook nog filmpjes hebben gemaakt wij genieten ook van de mooie natuur.Ik kijk elke dag naar jullie belevenissen . Groetjes van Kees en Sjanie.
  5. Ans van Herwijnen:
    22 februari 2017
    Het is geweldig om zo mee te mogen genieten van de prachtige natuur in NZ via jullie!Maar natuurlijk ook van jullie stralende gezichten op de foto's!
    Veel plezier en groetjes aan jullie allemaal.
  6. Anneke Noort:
    22 februari 2017
    Wat ziet het er prachtig uit en zo heerlijk genieten met elkaar! En elke dag weer een belevenis. Mooi om te kunnen volgen.
    Lieve groet Wim en Anneke